ANBI

Algemene gegevens

Stichting Pinkstergemeente Filadelfia
C.J. Boskerstraat 10
1777 AX Hippolytushoef
info@filadelfia-wieringen.nl
RSIN-nummer: 824039208


Doelstelling Stichting Pinkstergemeente Filadelfia

Als lid van de VPE verwijzen wij ook naar de doelstelling zoals weer gegeven in het beleidsplan op de site: https://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/


De hoofdlijnen van ons beleidsplan

De gemeente heeft een eigen beleidsplan. Als lid van de VPE verwijzen wij naar het beleidsplan zoals weergegeven op de site: https://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/


Beloningsbeleid

Het statutair bestuur bestaat uit 5 leden, waaronder een voorzitter, secretaris en penningmeester en daarnaast 2 oudsten. Bestuurders kunnen bezoldigd zijn, maar ontvangen geen beloning voor hun bestuurlijke taken.


Actueel verslag van activiteiten

De gemeente houdt wekelijks samenkomsten waarbij de verkondiging van het evangelie vanuit de Bijbel centraal staat. Daarnaast worden er doopdiensten gehouden en viert de gemeente het Heilig Avondmaal. Meer informatie vind u op onze website.


Financiele verantwoording


Staat van baten en lasten (resultatenrekening) en een overzicht van daadwerkelijke en voorgenomen bestedingen, met toelichting::

De verwachte bestedingen (begroting) sluiten als regel nauw aan bij de jaarcijfers over de voorgaande jaren. De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats. In de kolom begroting in het overzicht is dit cijfermatig in beeld gebracht.

Baten Begroting 2016 Werkelijk 2016 Werkelijk 2015 Werkelijk 2014
1. Opbrengsten uit bezittingen

600

583

690

696
2. Bijdragen gemeenteleden

26.000

26.131

27.913

28.242
3. Subsidies en overige bijdragen van derden

-

-

-

2.617
Totaal baten

26.600

26.714

28.603

31.555
 
Lasten
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers)

5.700

5.660

27.696

28.918
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk

4.700

4.743

1.050

463
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk

1.000

973

2.015

914
7. Lasten kerkelijke gebouwen

5.500

5.376

6.438

8.012
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen

4.800

4.743

2.175

4.080
9. Lasten beheer en administratie

3.000

2.700

3.719

2.384
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen

-

-

2.513

1.347
Totaal lasten

24.700

24.195

45.606

46.118
 
Resultaat (baten - lasten)

1.900

2.519

-17.003

-14.563

Toelichting

ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc. 
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt 
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen 
ad 5 Kosten rondom de eredienst, zondagschool en jongerengroepen 
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten 

ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc 
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc